DJI misleidt klanten met valse beloftes over de levertijd van haar nieuwste Mavic Pro drone, zo stelt gadgetblog Gizmodo.

Excuses

Tijdens de presentatie in september kondigde DJI aan dat haar nieuwste drone vanaf 15 oktober 2016 in de winkels zou liggen. Op 18 oktober verontschuldigde Adam Najberg, Global Director of Communication, zich voor de vertraging via een officieel persbericht.

Update

Drie dagen na de excuses volgde er een update omtrent de Mavic Pro dat DJI zou zijn begonnen met uitlevering van de eerste Mavic Pro's. Vier dagen later, op 28 oktober 2016, volgde de mededeling dat ook de luxere pakketten - Mavic Pro Fly More Combo - vanaf heden werden uitgeleverd.

DJI zwijgt over vertraging Mavic Pro drone

Klanten

Gadgetblog Gizmodo meldt dat tot op heden slechts een zeer klein aantal Mavic Pro drones zijn uitgeleverd. Uit contact met verschillende Mavic-kopers blijkt dat niemand een Mavic Pro drone heeft gezien. Ook geven de kopers aan geen antwoord vanuit DJI te krijgen over de leverdatum.

E-mail naar distributeur

Ook DJI verkopers hebben nog geen Mavic Pro drones gezien. Gizmodo wist de hand te leggen op een email verzonden vanuit DJI naar een DJI distributeur.

DJI zwijgt over vertraging Mavic Pro drone

Uit bovenstaande boodschap blijkt dat DJI dus slechts enkele Mavic Pro drones heeft verscheept "to comfort market". DJI had helaas geen commentaar op de inhoud van het bericht, maar het bedrijf bevestigde dat het bericht verstuurd was door één van haar medewerkers.

Google Spreadsheet

Honderden Mavic Pro kopers hebben hun orderstatus gedeeld via een Google Spreadsheet. Dit document geeft een perfect overzicht van de situatie. Op dit moment zijn er maar 50 stuks van de 940 bekende bestellingen ontvangen.

Massa-productie

In reactie op het verhaal dat DJI slechts 50 stuks van de Mavic Pro drones heeft uitgeleverd, claimde het bedrijf veel meer drones reeds te hebben verzonden. DJI heeft ook toegegeven dat de echte massa-productie van de Mavic Pro drone nog niet begonnen is.

DJI zwijgt over vertraging Mavic Pro drone

Apple Stores

Ook zou de DJI Mavic Pro drone vanaf 2 november in alle Apple stores verkrijgbaar zijn, maar als je op dit moment een Mavic Pro selecteert om af te halen in de winkel, dan geeft Apple's webshop een indicatie van een levertijd van 6-7 weken aan.

Annuleren

Klanten die de Mavic Pro drone hebben besteld via DJI klagen ook steen en been. Niet alleen is het annuleren van de bestelling een nachtmerrie, maar dankzij het feit dat DJI gebaseerd is in China worden de klanten belast met 50 dollar kosten voor omwisseling van de verschillende valuta.

Nog even geduld

Vooralsnog lijkt het dat iedereen nog even moet wachten op de veelbelovende Mavic Pro. Hopelijk komt het bedrijf snel met een officiële indicatie van de levertijd.

DJI zwijgt over vertraging Mavic Pro drone

14 Reacties

  1. Peter Tieken

    Zat net een paar weken naar de DJI Phantom 4 te kijken en en had besloten die te gaan kopen dat net het bericht van de DJI Mavic pro uit kwam.. Toen nog even een week gewacht en hem bij CameraNu besteld met als optie als het echt te lang gaat duren mijn geld terug te krijgen. Ook al email contact mee gehad.. aantal keer.. en zelfs met DJI. Kreeg netjes een heel verhaal binnen dat door de wereldwijde vraag ernaar het product achter loopt op schema. Nu zie ik in de spreadsheet dat ze eraan komen.. nr 174 is voor mij haha.. WE wachten nog even geduldig af.. meer kunnen we niet doen.

  2. Peter Tieken

    Herstel... order 219 ... handig op een pad typen

  3. Bob

    Las net een brief van DJI over de levering van de Mavic Pro. Ze gaan nu proberen pre-orders voor 3 november 2016 binnen 7 a 8 weken te leveren. Dus we kunnen nog wel even in de wachtkamer gaan zitten.

  4. Edwin

    Hoe ongeloofwaardig kan je overkomen, Nu al 2 maanden word er toegezegd door DJI en een hoop leveranciers dat de Mavic binnenkort uitgeleverd word. eerst zou dit begin oktober zijn , toen eind oktober ,toen begin november, toen eind november . en nu krijg je als antwoord van Dji dat je hem zeker dan eind December binnen zal hebben. ik ben inmiddels klaar met Dji en ga zelf een drone bouwen met alle specs die Dji aangeeft. alleen zal deze wel echt doen wat de specs zeggen ipv Dji zijn specs voor bv de Phantom 3 na de laatste update ondervinden veel mensen dezelfde problemen het bereik van de drone gaat ineens nog maar tot 30 meter hoog en een metertje of 150 van je af ipv de beloofde 2km ver en 500 meter hoog. En dan die mail die ze sturen naar de leveranciers, te achterlijk voor woorden er zijn gelukkig nu al een paar leveranciers die de Mavic van hun sites gehaald hebben om toch zelf hun geloofwaardigheid te bewaren en niet hun goeie naam te verliezen voor Dji zijn rare manieren van zaken doen. ze wouden op deze manier de GOPRO Karma voor zijn en dat is dus blijkbaar niet gelukt. jammer van de terugroepactie van de Karma anders had ik zeker de Karma gekocht. Alleen al uit principekwestie voor het gezwans van DJI , en mensen voor de gek houden. BYE BYE DJI .. nooit meer voor mij..

  5. Justus

    Vorige week bericht gekregen van DJI dat mijn Mavic Pro + Fly More combo in aflevering staat voor vandaag. Ik heb ook best lang gewacht. De order is gelijk op de dag van lancering geplaatst. Echter ik vind het wachten waard. Als je kijkt naar de specs van het toestel in vergelijking met de concurrentie, is er voor mij geen enkel ander toestel die de DJI Mavic Pro kan evenaren. Dus Edwin ik begrijp je frustratie maar bij het plaatsen van een pre-order is de levertijd altijd onzeker, ongeacht de beloftes die gedaan worden door een fabrikant. Bij het plaatsen van een bestelling kies je er dan ook zelf voor om de gok te nemen. Bij Apple gebeurd hetzelfde dus ik ben er inmiddels al aan gewend ;-)

  6. Ra

    Mijn mavic heb ik besteld op 10-10-2016, maar als ik kijk met wat voor tempo ze afleveringen doen, kan het nog wel even duren. Zijn er al mensen die hun eerste ervaringen willen delen. Want de techniek van DJI is wel één van de beste dus ik blijf wel wachten, maar baal wel erg

  7. Peter Tieken

    Dji houd het wel spannend zeg..!! Heb de dealer gesproken en die "verwacht" de eerste zending half december. Dat betekend dat er minimaal al 10 weken tussen bestellen en levering zitten. En het is nog maar afwachten of mijn levering daar dan ook daadwerkelijk bij zit. Zoals ik net op de lijst gezien heb zijn er (*op dit moment*) 33 Mavic pros in NL besteld. Zodra de mijne binnen is zal ik er hier direct melding van maken.

  8. RA

    Het lijkt er nu dan toch echt op dat de productie op gang begint te komen. De eerste maand was het eigenlijk alleen maar 3 misschien 4 per dag, maar nu zitten ze wel op bijna 20 die ze in de spreadsheet wijzigen en dan zijn er ook nog andere die ze niet wijzigen.

  9. Aart

    Liep nietsvermoedend op Schiphol. Daar hebben ze er een paar liggen. Wel na de douane....

  10. RA

    Mijn Drone is inmiddels geleverd. Mooie degelijke drone en vliegt geweldig. Na 2 maanden wachten, maarzeker de moeite waard.

  11. Ro

    Heb eind oktober de DJI Mavic besteld via Hafo (top winkel), maar heb nog steeds niets. DJI heeft hun nog geen Mavics uitgeleverd. Heeeeeeeel irritant!

  12. Erwin

    Mijn Mavic Pro zojuist besteld via mavicprowebshop.nl. Men zegt te kunnen leveren binnen 3 dagen. Ik ben benieuwd.

  13. Hein

    Drone eind december in bestelling gezet bij een dealer in Den Bosch. Geen reactie anders dan 1 mail dat de drone in backorder staat. Slordig allemaal...

  14. paul daver

    ik ben zelf het liegen en bedriegen spuug beu en heb mijn mavic gecanceld, als het zo moet dan liever niet meer, ik houd er niet van om belazerd te worden. 5 maanden wachten vind ik meer dan genoeg en al die prietpraat kan me gestolen worden

Plaats een reactie